Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Evin behövs i politiken

Vi var många som jobbade stenhårt för en socialdemokratisk valseger och en plats för vår kandidat Evin Cetin till Europaparlamentet. På relativt kort tid hördes Evin från Kiruna i norr till Ystad i söder. Evin hade fler supportrar än de andra kandidaterna. Jag vet varför. Evin fick många kryss men inte tillräckligt många för en plats i parlamentet. Förlorade vi? Nej egentligen inte. Evin Cetin kampanjen skakade om rejält i mitt eget parti. Det behövdes. Evin Cetin är en profil som behövs i politiken. Med fast blick, orädd och nyfiken står hon med stadiga klackar både i den ”lilla” och ”stora” världen.  Den politiska kampen för att göra världen lite bättre har inte dämpats, tvärtom. Tilll valet i höst finns Evin Cetin med på socilademokraternas riksdagslista för Stockholms län. Jag bor själv i Stockholms stad och får inte, hur gärna jag än skulle vilja, välja valsedeln med Evin. Läs gärna en ganska färsk artikel om barfotabarn.

No comments yet»

Kommentera

