Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Välbehövlig time out

Efter en välbehövlig time out från jobb, bloggar och sociala medier är jag tillbaka. Jag har haft semester och avslutade en vecka på den lilla thailändska ön och färgrika pärlan Koh Kho Khao i Admanska havet.

Den 26 december 2004 drabbades Koh Kho Khao hårt av Tsunamin. Vid den tidpunkten bodde det runt 3 000 personer på ön. Många miste sina liv i naturkatasrofen och många har tvingats flytta därifrån. Befolkningen har minskat i antal till cirka 1 200. Av förståeliga skäl vill inte befolkningen på ön prata så mycket om Tsunamin.

Det var ganska glest med turister och vissa dagar var det nästan folktomt på de milslånga stränderna. Jag tror att fler kommer att hitta till ön när den globala jobb- och finanskrisen så småningom mattats av.

No comments yet»

Kommentera

