Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Taket nästan lyfte

Det har varit lite si och så med mitt bredband den senaste tiden. Min dator har också pajat. Jag gör ett försök och skriver några rader. Fast egentligen är det (ibland) ganska skönt att inte alltid vara uppkopplad.

I söndags uplevde jag något utöver det vanliga. Vi var på Fasching och såg och lyssnade på Norrbotten Big Band som var förstärkta med Phil Woods från USA.  Lilla fasching var fullsatt och det spelades så taket nästan lyfte, vilken höjdare!

Annars tänker jag en hel del på situationen i Egypten. Folket i Egypten hungrar efter demokrati. Såväl USA, EU och den svenska regeringen är alldeles för tysta och avslagna i sina uttalanden om denna konflikt. Carl Bildt är inget annat än katastrof som utrikesminister.

Barnfattigdomen i Sverige ökar. Det är skrämmande. Att så många ”faller” utanför vårt skyddsnät och att den så kallade välfärden försämrats är oacceptabelt.

No comments yet»

Kommentera

