Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Om- och ny(s)tart med Juholt

Håkan Juholt väljs med största sannolikhet till ordförande för Sveriges Socialdemokratiska Arbetareparti, på fredag. Det är ett bra val. Jag ska försöka vara på plats. Förväntningarna är stora, mycket stora. Jag har många goda erfarenheter när det gäller Juholt, från kongresser när vi båda var SSU:are och i min tidigare roll som fackligt poltiskt ansvarig i fd Grafiska Fackförbundet. Grafikersonen Håkan Juholt brinner för de internationella frågorna och har en passion för rättvisa. Det finns som jag ser det vissa likheter med Olof Palme och Håkan Juholt. Det känns som en rejäl om- och nystart. Socialdemokraterna har fått en ny vind i seglen. Heja Håkan!

Denna strof från Björn Afzelius ”Medan bomberna faller” tycker jag pasar bra i sammanhanget:

Nej, politik är inget mode, ingen ”ball och trendig grej” För dom flesta är det en livsnödvändighet. 

DN  TT  Röda Berget  SvD

No comments yet»

Kommentera

