Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

(G)emensam (S)tyrka

 

I morgon med start kl 13 drar GS första ordinarie kongress igång i Folkets Hus i Stockholm. Kongressen kommer att webbsändas. Kongressen kommer att behandla följande frågor/områden:

– Val av förbundsstyrelse, revisorer och valberedning.

– Stadgefrågor och motioner kring stadgarna.

– Behandling av rapporter/utredningar angående övergripande strategiska frågor.

– Stadgemotioner och motioner kring rapporterna/utredningarna.

På söndag med start kl 9 förvandlas kongressen till ett internationellt seminarium med arbetsnamnet ”Vilken roll kan GS och svensk fackföreningsrörelse spela i den palestinska befrielsekampen?” Jag kommer att fungera som moderator för seminariet. Det ska erkännas att jag känner mig en aning pirrig inför uppgiften. Antalet deltagare på kongressen är ju faktiskt drygt 300.

Kongressens gästas av socialdemokraternas ordförande Håkan Juholt. Jag ser fram emot att höra Juholts tal.

No comments yet»

Kommentera

