Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Nelson Mandelas bok

Nu har jag recenserat en ny bok. Denna gång är det Nelson Mandelas ”Samtal med mig själv”.

Nelson Mandela gav aldrig upp. Det grymma minoritetsstyret och apartheid i dåtidens Sydafrika och hans långa vistelse i fängelse knäckte inte honom. I det mörkaste mörker såg han ett hopp och en strimma av ljus. Trots att Mandela håller sin egen person tillbaka får läsaren möjlighet att lära känna pojken som växer upp till man som blir en frihetskämpe och en stor politisk ledare. Två av Mandelas vänner och medarbetare som nämns i boken har jag själv fått förmånen att träffa. Men det är en annan historia.

Min recension hittar du här.

No comments yet»

Kommentera

