Leif Mettävainio

Förespråkar och skriver om internationell solidaritet, hållbar livsstil, rättvisa och en hel del annat. Jag fotograferar en hel del – och ibland, om jag får säga det själv, blir det riktigt bra.

Aldrig ”ute” att vara sosse

Säga vad man vill om internet och en ny tid. Jag är fortfarande svag för det tryckta ordet och dagstidningar med äkta trycksvärta.

Jag läser, en några veckor gammal artikel i tidningen Arbetet (fd LO-Tidningen) om en nystartad tankesmedja av de fem LO-förbunden som kallar sig 6 F. Daniel Suhonen säger att de, 6 F ”vill ha en mer frejdig samhällskritik helt fri från det socialdemokratiska partiet”. Jag tycker det känns som att det blåser ”fel” vindar i Sverige, eller åtmintone i 6 F. Nu, om någonsin nu, borde det väl vara läge att slåss för socialdemokratin. När blev det ”ute” att vara sosse i facket?

No comments yet»

Kommentera

